VOEDING

Voeding is de basis

Het Glycoplan

Waar vroeger een normaal eetpatroon bijna "vanzelfsprekend" was - want er was niks anders - zijn tegenwoordig de verleidingen heel groot. In de winkel is alles erop gericht om de consument vooral te verleiden voor de producten die juist niet horen in een gezond eetpatroon.

Bernd is van mening dat een gezonde levensstijl naast optimaal kunnen bewegen ook vooral voortkomt uit een gezond eetpatroon. Daarom biedt hij voor patiënten die naast hun behandeling ook interesse hebben om hun dieet te veranderen het Glycoplan aan. De focus van Glycoplan ligt op het verminderen van slechte koolhydraten, vetten, allergenen en vervuilende stoffen.

Het complete plan omvat zowel uitleg als een tabel met voedingsmiddelen en ingrediënten waarmee je echt heerlijke maaltijden kunt bereiden!

Achtergrond Glycoplan

Energie- en suikerstofwisseling zijn essentieel Het energiemetabolisme is van centraal belang voor het begrip en de efficiëntie van de behandeling van vele zogenaamde beschavingsziekten. Verstoringen en onevenwichtigheden in de energiebalans kunnen leiden tot spierpijn, vetstofwisselingsstoornissen, hoge bloeddruk, ontstekingen, geheugen- en aandachtsproblemen en zelfs neurodegeneratieve ziekten zoals de ziekte van Parkinson, multiple sclerose en de ziekte van Alzheimer enz…

Jarenlang onderzoek op het gebied van de glyco-biochemie en het suikermetabolisme in de hersenen hebben nieuwe wegen en oplossingen geopend voor moeilijke en complexe ziekten. De betekenis en de werking van het suikermetabolisme in de hersenen en de lever zijn vooral duidelijk bij aandoeningen met energiehuishouding, hyperinsulinemie, insulineresistentie en ontstekingen. Tegen deze achtergrond zijn gebrek aan energie, ontstekingen, oxidatieve stress, vasculaire en zenuwdegeneratie de gevolgen van stoornissen en onevenwichtigheden in de energievoorziening.

Stress, de biochemie van het suikermetabolisme en het voedings- en bewegingsgedrag spelen een uiterst belangrijke rol als belangrijke oorzaak en wortel van ogenschijnlijk zeer uiteenlopende ziekten. De darm en de leverstofwisseling geven vorm aan het milieu van de diepe wortels van vele stofwisselings- en neuro-ziekten. De driehoekige lever-vet cel-spier wordt via de zogenaamde lever-hersen-as van centraal belang voor de gezondheid in de hersenen, het lichaam en de psyche. Als basis voor elke therapie moet daarom aandacht worden besteed aan de lever, het energiemetabolisme en de voeding.

Overbelasting met korte keten koolhydraten, zetmeel en suiker leidt tot stress en bezettingsstoornissen in de darm en de lever. Zetmeel, suiker en zoete dranken belasten de lever - en van daaruit de vetstofwisseling. Vetcellen worden hormoonhaarden en verhitten ontstekingen. Overmatige insulinesecretie is het gebruikelijke gevolg en is als het toevoegen van olie aan een vuur. Terwijl bij sommige patiënten de bloedvaten ontstoken en versleten raken en leiden tot een hartaanval of een beroerte, worden bij andere patiënten de spieren of botten aangetast. Spierpijn, spierzwakte, immobilisatie, osteopenie en osteoporose zijn dan geen ziektes uit de lucht gegrepen, maar gevolgen van metabole aandoeningen. Bij een andere groep patiënten - afhankelijk van de familiegeschiedenis - zal het metabolisme van de hersenen ontsporen in de richting van Alzheimer, multiple sclerose, Parkinson of ALS, of zal de koers worden uitgezet in de richting van kanker.

Het succes: Uw metabolisme is aangeleerd en onthoudt zijn oorspronkelijke sterke punten. U slaapt beter - en de behandelingen van de Myoreflex therapie worden effectiever.

Download hier de volledige achtergrond

Download hier de voedingsmiddelenlijst

Info bron: www.myoreflex.de